Pages

Tuesday, 8 October 2013

Doa.......

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,

Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. Pujian yang memenuhi nikamat-nikmatNya dan sejajar dengan kurnia tambahanNya. Wahai Tuhan kami, bagiMu lah segala pujian sebagaimana selayaknya bagi keagungan zatMu dan kebesaran kekuasaanMu. YaAllah, cucurilah kesejahteraan ke atas junjungan kami Baginda Nabi Muhammad s.a.w dan ke atas ahli keluarga Baginda dan sahabat-sahabatnya sekalian.

YaAllah, dengan berkat surat Yaasin, dan berkat al-Quran yang penuh hikmah, dan dengan berkat orang yang Engkau pilih membawa risalah kenabian, kewalian dan membawa hidayah ke jalanMu yang lurus, dan dengan berkat segala yang dibawa oleh Jibril daripadaMu, kitab yang diturunkan oleh Tuhan yang Maha Kuasa lagi Maha Penyayang, dan dengan berkat khasiat huruf-huruf dan nama-nama yang sempurna, dan dengan apa yang Engkau zahirkan dalam kewujudan ini bagi segala yang ada, yang berupa keterangan-keterangan yang nyata.

Dengan kehalusanMu, kelembutanMu yang meleraikan setiap yang gundah gulana, yang membebaskan setiap yang terpenjara.

Wahai Tuhan yang mengalirkan lautan dan mata air, wahai Tuhan yang khazanahNya di antara huruf kaf dan nun (kun) dan yang mengetahui apa yang telah ada sebelum terjadi akan ia. Kami pohonkan kepadaMu yaAllah agar Engkau lorongkan kepada kami habuan dari restuMu. Jadikanlah kami orang yang layak dan tempat untuk menerima kebahagiaan dan kekayaan yang Engkau kurniakan. Engkau mudahkanlah bagi kami untuk memperolehi segala hajat dan permintaan kami. Dan Engkau jadikanlah setiap kami di kalangan hamba-hambaMu pada setiap keadaan sebagai orang yang menang dan berjaya, dan janganlah Engkau jadikan kami berhajat kepada sesiapa pun dari kalangan makhlukMu dalam soal rezeki kami. Engkau ikatkanlah lidah-lidah orang mempertuturkan tentang keburukkan kami. Engkau iringkanlah segala pergerakkan kami dengan mendapat taufiqMu. Jadikanlah keredhaanMu kepada kami sebaik-baik teman dan pendamping bagi kami. Anugerahkanlah kami dengan sifat kemuliaan dan kehebatan, dan kurniakan kepada kami dengan perkenan yang segera.

YaAllah, sahutilah doa kami, jadikanlah harapan kami terhadapMu menjadi kenyataan dan masukkan kami ke dalam benteng anugerahMu yang kukuh, dengan rahsia firmanMu: “Sesungguhnya urusan-Nya apabila Dia menghendaki hanyalah dengan Dia berfirman kepadanya, jadilah, maka jadilah”.

Maha Suci Tuhan yang ditanganNya kekuasaan segala sesuatu, dan kepadaNya kamu dikembalikan.

Maha Suci Tuhan yang melepaskan setiap yang terbelenggu hutang,

Maha Suci Tuhan yang melepaskan setiap yang menanggung kesusahan,

Maha Suci Tuhan yang urusanNya di antara huruf “Kaf” dan “Nun”.

Maha Suci Tuhan yang apabila Dia menghendaki sesuatu memadai hanya dengan Dia mengatakan kepadanya; “jadi” lalu jadilah.

Wahai Tuhan melepaskan dukacita, lepaskanlah.

Wahai Tuhan melepaskan dukacita, lepaskanlah.

Wahai Tuhan melepaskan dukacita, lepaskanlah daripada kami dukacita, kesusahan dan masalah kami.

Wahai Tuhan yang Maha hidup dan berdiri dengan sendiri.

Semoga Allah mencucuri kesejahteraan ke atas junjungan kami Baginda Nabi Muhammad s.a.w., para ahli keluarganya dan sahabat-sahabatnya sekalian.

Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.

No comments:

Post a Comment