Pages

Sunday 13 May 2012

Kebaikan dan Keburukan.....

Berkata Rabi'ah:
"Sembunyikan kebaikanmu sepertimana kamu sembunyikan keburukanmu"

"Wahai Tuhanku, aku tidak menyembahMu ketika beribadah kepadaMu kerana inginkan syurgaMu dan bukan kerana takut api nerakaMu, akan tetapi aku tahu kerana Engkau Tuhanku yang berhak aku beribadah maka aku sembahMu."

Maksud Hadith:
"Seseorang tidak akan dimasukkan ke syurga dengan sebab amalannya. Sahabat bertanya: "Walaupun kamu yaRasulullah?" Jawab Rasulullah S.A.W.: "Walaupun saya, melainkan dengan limpah Rahmat ALLAH S.W.T. kepadaku." (Riwayat al-Bukhari)

1 comment:

  1. Anonymous06:34

    Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesulitan dan kesedihan. Aku berlindung kepada Engkau dari kelemahan dan kemalasan. Aku berlindung kepada Engkau dari kekikiran dan berhati pengecut. Aku berlindung kepada Engkau dari belenggu hutang dan tertindas orang lain. - hadis riwayat Al- Bukhari dan Muslim-

    ReplyDelete